|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3369 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dypomowanego. Plan rozwoju zawodowego opracowałam zgodnie z wymaganiami dla nauczycieli mianowanych, ubiegających się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego, zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Nr 260, poz. 2593) oraz w Ustawie „Karta Nauczyciela” (Dz. U. nr 118 z 2003 r. poz. 1112 z późniejszymi zmianami ).
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego Danuty Żywickiej ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego.
Rozpoczęcie stażu: 1 września 2006 roku
Okres realizacji stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Plan rozwoju zawodowego opracowałam zgodnie z wymaganiami dla nauczycieli mianowanych, ubiegających się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego, zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Nr 260, poz. 2593) oraz w Ustawie „Karta Nauczyciela” (Dz. U. nr 118 z 2003 r. poz. 1112 z późniejszymi zmianami ).
W planie rozwoju uwzględniłam następujące powinności:
1) Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
2) Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły.
3) Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.
(Zadania, formy ich realizacji i terminy przedstawione poniżej, mogą ulegać zmianom i konstruktywnym transformacjom w trakcie realizacji poniższego planu)
Zagadnienia organizacyjne.
Lp.
|
Zadania
|
Formy realizacji
|
Dowody realizacji, wskazówki, uwagi
|
Termin realizacji
|
1.
|
Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli.
|
Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (Karta Nauczyciela, Rozp. MEN z dn. 01.12.2004 r., broszury „Awans zawodowy nauczycieli”, strony internetowe, „Głos Nauczycielski”).
|
|
VIII 2006 r.
|
2.
|
Przygotowanie planu rozwoju zawodowego.
|
Opracowanie planu rozwoju zawodowego.
|
Plan rozwoju zawodowego
|
VIII 2006 r.
|
3.
|
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
|
Gromadzenie materiałów i dokumentów.
|
Potwierdzenia, zaświadczenia, opracowane materiały.
|
okres stażu
|
4.
|
Przygotowanie projektu sprawozdania.
|
Autorefleksja, analiza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego.
|
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego.
|
V 2009
|
Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§8 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia).
Lp.
|
Zadania
|
Formy realizacji
|
Dowody realizacji, wskazówki, uwagi
|
Termin realizacji
|
1.
|
Samodzielne wzbogacanie warsztatu pracy.
|
Stosowanie metod aktywizujących w pracy z uczniem.
Opracowanie testów diagnozujących wiedzę uczniów na początku klasy I i na koniec roku szkolnego.
Ewaluacja własnych działań poprzez ankiety przeprowadzane wśród uczniów.
|
Scenariusze lekcji i karty pracy. Testy i ich analiza.
Ankiety i wnioski z nich wynikające.
|
okres stażu
|
2.
|
Wykorzystywanie zasobów internetowych.
|
Korzystanie z portali edukacyjnych w celu poszerzenia wiedzy z zakresu dydaktyki, metodyki nauczania, a także w celu opracowywania i wzbogacania własnych zajęć.
Wskazywanie uczniom przydatnych stron internetowych o tematyce matematycznej.
|
- Wykaz i opis wykorzystania wiadomości z wybranych portali.
|
okres stażu
|
3.
|
Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych.
|
Prowadzenie wybranych lekcji matematyki z wykorzystaniem programów komputerowych.
Komputerowe przygotowywanie i opracowywanie scenariuszy lekcji, testów itp.
|
- Scenariusze lekcji. - Opracowane testy. - Programy i prezentacje multimedialne o tematyce matematycznej.
|
okres stażu
|
4.
|
Stworzenie własnej strony internetowej.
|
Udostępnienie planu rozwoju zawodowego.
Publikacja opracowanych testów i scenariuszy lekcji.
Publikacja zadań dla uczniów przygotowujących się do konkursów matematycznych.
|
Publikacja w Internecie.
|
okres stażu
|
Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły (§8 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia)
Lp.
|
Zadania
|
Formy realizacji
|
Dowody realizacji, wskazówki, uwagi
|
Termin realizacji
|
1.
|
Organizowanie zajęć pozalekcyjnych i konkursów matematycznych.
|
Prowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów (w formie konsultacji indywidualnych lub zbiorowych)
Prowadzenie kółka matematycznego dla uczniów przygotowujących się do egzaminu maturalnego.
Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach matematycznych oraz udział w pracach zespołu przygotowującego konkursy.
|
Plan pracy na zajęciach pozalekcyjnych.
Program kółka przygotowującego uczniów do matury.
Protokoły z konkursów.
|
okres stażu
|
2.
|
Współpraca z organizacjami pozaszkolnymi.
|
Organizowanie spotkań z przedstawicielami
np. Policji, P.P.P., Sądu, Urzędów.
|
Zapisy w dzienniku lekcyjnym.
|
okres stażu
|
3.
|
Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.
|
Prowadzenie zajęć otwartych.
Publikacje scenariuszy lekcji wychowawczych.
Aktywny udział w pracach zespołu nauczycieli matematyki.
|
Scenariusze lekcji.
Sprawozdanie.
|
okres stażu
|
Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego (§8 ust. 1 pkt 3 Rozporządzenia).
Lp.
|
Zadania
|
Formy realizacji
|
Dowody realizacji, wskazówki, uwagi
|
Termin realizacji
|
1.
|
Ukończenie kursu na
egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej.
|
Zdobycie uprawnień egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej.
Udział w pracach komisji egzaminacyjnych.
Sprawdzanie prac egzaminacyjnych.
|
Zaświadczenie o zdobyciu uprawnień.
Zaświadczenie o pełnionej funkcji.
|
w miarę możliwości
|
2.
|
Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu zawodowym
|
Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach adekwatnych do potrzeb szkoły, branie udziału w konferencjach metodycznych, szkoleniach Rad Pedagogicznych
Samodzielne studiowanie literatury matematycznej, psychologicznej i pedagogicznej.
|
Świadectwa i zaświadczenia o ukończeniu doskonalenia zawodowego.
|
okres stażu
|
3.
|
Analizowanie i opisanie przypadków rozpoznania i sposobów rozwiązania problemów wychowawczych.
|
Dokonanie analizy i opisu oraz przedstawienie rozwiązania problemów wychowawczych.
|
Analiza i opis przypadku.
|
okres stażu wg potrzeb
|
...........................................................
opracowała: Danuta Zywicka
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|